– Bakgrunnen for fagdagene er å få en utveksling av erfaringer med våre kunder og brukere av våre produkter. På fabrikken kan deltagerne både ta og føle på komponenter og snakke med fagpersoner direkte, sier salgs- og markedssjef Ivar Lifjeld i Møre Trafo.
Produktutvikling
Kundenes tilbakemeldinger på Møre Trafos produkter er viktig slik at Møre Trafo hele tiden kan utvikle og optimaliserer produktene sine i forhold til brukerne og kundene. Deltagerne får innblikk i hele prosessen fra starten av produkt til det er ferdig testet i prøvestasjonen. Det samme gjelder for nettstasjoner, dører og ventiler.
Viktig å få kundene hit
– Det er veldig viktig å få kundene hit slik at de får litt mer informasjon om bedriften og konsernet. Omvisningen i produksjonen er hovedfokus på disse dagene. Uten unntak har alle blitt overrasket over hvor mye vi produserer selv, og at veldig mye av jobben blir gjort av mennesker. Jeg tror mange får en helt ny innsikt i at dette er mer omfattende og innom flere ledd enn de trodde, sier administrerende direktør Leif Leira.
Siden 2013
Møre Trafo arrangerer to fagdager i året, en på vårparten og en om høsten. Fagdagene har vært arrangert hvert år vår og høst siden 2013 med unntak av pandemiåret 2020 – og alltid med gode tilbakemeldinger. Foredragsholdere på fagdagen nå var Yngvar Andersen i Schneider Electric med tema gassfrie bryteranlegg og Ulf Sørbø i Maxeta som tok for seg tilkoblinger og klemmer for el-distribusjon.
Atlanterhavsparken
Fagdagene har også blitt en flott arena for å knytte kontakter mellom personer og bedrifter som bidrar. Ikke minst er det faste arrangementet i Atlanterhavsparken en super anledning for deltagerne til å bli enda bedre kjent med hverandre og prøve kokkekunnskapene.